20 juli 2012

Blossom Outlet

För en gångs skull fick jag höra om Blossom Outlet på förhand och inte bara läsa om det i bloggar efteråt, då andra varit och fyndat. Dessutom var jag i närheten eftersom vi var i sommarstugan. Min man var måttligt intresserad och min syster var upptagen så jag lockade med mig mamma. Hon brukar inte vara svårövertalad då det gäller shopping.

För att använda uttrycket mina bonusdöttrar ständigt använder: Det här kom jag hem med...



En medicinlåda för lite finare förvaring. Hittills har vi haft allt i kexlådor av plast. Men det blir lätt så att det man ska ligger underst. Då inser man inte heller hur många treorör man har... Allt fick inte plats, men jag plockade ut det viktigaste och mest använda, grejer mot värk och förkylning, samt plåster. Lådan kostade 12 euro.



Barnens initialer. De hamnade vid handdukarna i deras badrum. 1 euro/styck.


Fem svarta ljus för en euro sammanlagt, sex ljushållare med klämma. Har sett idén att klämma fast ett ljus på varje tallrik vid t ex jul. Det kan vara kul att testa. De kostade 1 euro/styck. Den lilla kronstaken fick jag för 3 euro.


En burk i trä, med glasfönster och magnetlock. Kanske för värmeljus? 8 euro


En skojig omotiverad färgpenna gjord av en pinne. En pinnpenna helt enkelt. 1 euro.
  

Och så den enda besvikelsen. Är det outlet så är det, och en delorsak är väl att varorna är lite skadad. På den fina kontorsskylten satt prislappen lite fräckt placerad så att den skymde skadan. Jag hade tänkt hänga den på dörren till mitt arbetsrum och eftersom den är mitt i synfältet i vardagsrummet vet jag inte om jag vill det. Nåja, priset var 2 euro, nånstans ska den få en plats, men kanske mer undanskymd. 

TUSAN OCKSÅ! Nu inser jag att en sak blev kvar i affären. En glaskupa som liknade den här, dock utan fat. Med texten chocolate. Jag hade tänkt mig att ha den över ett fat med chokladkonfekt eller nåt. Kassören måste ha lagt den åt sidan, jag tror inte att jag betalade för den. Jag hade den med alla småsaker i lådan så jag vet att jag hade den med mig. Typiskt! De som jag sett tidigare har varit så dyra, kanske den finns på helgens marknad också? 

För en tid sen köpte jag ett par skor och en mascara i stan och när jag kom hem var mascaran spårlöst försvunnen och den hade jag ändå betalat för. Morr! Inget hål i påsen och det är ju inte så att jag går och vevar mina påsar så att saker trillar ut.

Inga kommentarer: