20 juli 2012

Loppis och mataffär

Vi hann också med ett stort loppis och mataffären. Jag köpte några böcker åt barnen (och mig själv- suck), löpartidningar åt K, samt en fin skål.


Den här boken har jag spanat in på adlibris. Där kostar den 17,90 nu fick jag den för en femma. Den som är nyfiken kan klicka på länken och provläsa. Det är ju inte så att jag saknar träningsböcker och filmer, men ny motivation behövs alltid. :)


En söt skål som liknar en kaffekopp, men är mycket större än så eftersom det ryms tre avokado i den. (Nu googlade jag äntligen pluralformen och några avokadosar ska man inte tala om ;))

Nepp! Nätet ska man inte lita på, kollade SAOL, visserligen på nätet också, där sägs avokador eller avokadoer. Just så.


Citymarket kastade åt mig en tung gjutjärnsstekpanna med grillräfflor för en tjuga. Jag deppade lite över att kassörskan var tvungen att ta fram en miniräknare för att räkna ut hur mycket hon skulle dra av då det inte blev rätt pris direkt. Hallå, minus 20? Mitt semestrande mattelärarhjärta fällde en tår... Lär vi inte barnen praktisk matte längre?

Jag fyndade också en present i samma affär, men skriver inget om den ifall mottagaren läser här :)

2 kommentarer:

maria sa...

jag förvånas också över hur dåliga dom nya unga kassorna är på huvudräkning! allt ska räknas med miniräknare... :(

Fru Tallund sa...

Det handlar säkert om att man vill vara helt säker på att det blir rätt och jag skulle förstå om det var ett ojämnare tal eller både euro och cent. Men två jämna tiotal... Eller så tänkte hon inte ;)