25 juli 2012

Man ska aldrig säga aldrig


Nån gång i vintras eller när det var köpte jag en bunt träningsfilmer på loppis. De var ju så billiga. En euro styck tror jag. Inom mig skrattade jag lite åt mig själv- det är ju inte så att jag har brist på träningsfilmer eller utrustning.

Men faktiskt! Ibland kommer jag mig faktiskt för att ta fram en av dessa filmer. Igår var det premiär för filmen på bilden. Det fanns också ett träningshäfte med bilder av övningarna och ett test man skulle göra på förhand. Jag blev lite stolt över att jag hade toppresultat på alla fyra testerna- men förmodligen gjorde jag dem fel, för åtminstone magen borde inte vara så stark. Eller så har jag musklerna i skick, bara ett onödigt tjockt fettlager runtom?

Nåja, idag tog jag nästa film i samma serie: Stretch och relax. Där var förhandstestet mer realistiskt. Inga jättelika problem med smidigheten, men det finns att göra på alla ställen. Jag testade de två första programmen (á 15 minuter). Det första heter Aktiv stretch och det andra Stående stretch. Jag upptäckte att speciellt det senare skulle vara idealiskt efter en löprunda, efter varje löprunda! Jag brukar ofta känna mig stel efteråt, inte direkt ha träningsvärk, men känna mig styv och överansträngd, speciellt efter lite längre sträckor.

Nå, inte är det väl svårare än att fortsätta jobba. Har redan bestämt med gubben att jag ska med på alla hundpromenader före jobbet. Tidigare har det varit han som gått en sväng när alla åkt iväg, ibland först vid lunchen, men det gör mig nog bara gott att komma igång genast på morgonen. Och så gymma, jogga, träna hemma, stretcha, cykla... Ja ja ja!

Eller som jag just läste:
"If you have time for facebook you have time for exercise" :)

1 kommentar:

Laura sa...

Det där citatet gillar jag :) Har man tid med Facebook (och tv) ska man inte gnälla på tidsbrist. Hehe. Och orkar man inte med något annat än Facebook och tv (som det ibland känns för mig) kan man ju fråga sig varför. :)