22 oktober 2012

Omstart version 7.0

I morse när jag gick till bilen kändes det kyligt. Det var det ju, det var -4 grader. Men det var en speciell punkt på mitt ena lår som kändes extra kall och jag var tvungen att känna efter. Jodå, jeansen hade fått ett litet hål. Och det var skamjeansen! De jeans jag blev tvungen att köpa i vintras då jag hade alltför många jeans som var för små.

Visserligen är det ganska billiga jeans med stretchkvalitet och tighta, men ändå. Nu fick jag nog! Jag är med i en "gå ner i vikt"-grupp inom MOVE. I lördags pratade jag med en i samma grupp, men från en annan by. Hon hade gått ner 4 kg under hösten. För mig har inget hänt. Och kom inte och säg nåt om att muskler väger mer än fett för så mycket har jag inte lyckats träna.

Nu är det skärpning som gäller. Slut en massa småätande av godis och annat onyttigt, slut med "bara det här"-tänkandet. Slut med dålig karaktär och "skämma bort mig själv". För jag mår ju inte bra av det! Dessutom är jag hjärtligt trött på maten hemma. Nu har vi haft barnen här varje vecka, så det blir bara "barnmat" hela tiden. Så jag tog beslutet. Nu deltar jag inte i deras matlagning utan lagar eget eller dricker pulverdrycker (som jag vet att inte är den bästa mathållningen man kan ha, men i alla fall som en start). Och det är ju inte så att jag överger stackars oskyldiga barn, de är 13, 14 och 18 och alla kan laga mat. Dessutom har de en pappa. :)

Dålig mobildbild jag försökte bättra på så det inte liknade... nåt annat....
Idag kom jag hem från träning ganska sent och lite ruggig och frusen så jag ville ha varm mat. Jag gjorde en soppa med egna morötter och pappas tomater och lök. Jag kokade dem i en skvätt vitt vin och fyllde på med vatten. Jag hade också i röda linser. Efter mixning rörde jag ner en hel del vitlöksost och strödde på lite riven ost. Självklart kryddade jag också, men salt, peppar, basilika och spiskummin. Gott gott! Såhär kan jag gärna fortsätta leva. Som kontrast kan jag berätta att resten av familjen åt makaroner och kotletter med 40 % kötthalt. Yey.... Känns som om jag fick mer proteiner än de ;)

Men var och en med sitt. Det här var första dagen. På resten av mitt liv som det så käckt heter. Och det skulle vara ganska skönt om det blev så. Att jag slapp börja om och om och om igen. Att jag kunde skapa vanor som håller. Pretty please!

Inga kommentarer: