4 oktober 2012

Hösttrappa och jubelskri!


De senaste veckorna har hela mitt liv kretsat kring slutarbetet för min utbildning. Jag började på så smått förra hösten, men kom aldrig riktigt igång. Jag hade stora planer på att skriva i sommar när jag var ledig, men det blev inte så mycket som jag hade tänkt. Sen kom hösten och plötsligt var det bråttom...

Men så idag, blev det klart! Det blev faktiskt klart, jag hade knappt vågat tro det. Nu är de 50 sidorna (det skulle vara 30) utprintade i 4 exemplar och skickade till två handledare och två opponenter. Jag har redan hunnit få det första av de två arbeten jag själv ska opponera, men det tänker jag högaktningsfullt skita i de närmaste veckorna ;) Nu måste jag få pusta ut, andas och njuta av livet. Läsa bra böcker och bara vara.

Ikväll tog jag tag i höstblommorna som jag köpt redan för en dryg vecka sen. I samma veva planterade jag sommarens pelargoner i innekrukor, det blev 10 stycken inklusive skotten jag planterade i somras, men de behövde också mer jord. Dessutom lyckades jag städa arbetsbänken i grovköket där alla fick krukor fick stå. Nu är det sova sova sova som gäller. Igår jobbade jag med texten i nästan tolv timmar i sträck... Hurv.

1 kommentar:

Helena i Ljungsbro sa...

Hurrahurrahurrahurra!

Du är fantastisk!