15 september 2013

Kvällsmys


En bild från tidigare ikväll då jag låg i sängen med sötsonen sittande mot mina knän efter matningen. Han har som synes upptäckt sina egna händer som nappalternativ. Nån riktig napp är han inte intresserad av och egentligen ska man inte låta barn suga på fingrarna, men vi tar inte så hårt på det. :)

Det är en riktig mysgrabb vi har nu. Igår låg jag säkert en halvtimme och gnuggade näsa mot näsa och gurglade med honom. Det blev så känslosamt att jag grät en skvätt. Tänk att han kom.  Tänk att vi får ha honom och följa hans liv varje dag. It's a blessing!

Idag var det premiär för stadsbesök med barnvagn. Passade på när det var helg och vi fick pappa med oss. Rulltrappor med vagn är inte så roligt för en nybörjare... Vi började i en glasögonaffär och jag lyckades hitta två bågar jag gillade. Ett par diskreta i metall (beigeguldaktiga?) och mina första plastbågar i svart,  inte lika diskreta. De har nämligen erbjudande om två par glasögon till priset av ett. Får se om jag faktiskt tar två sen eftersom jag brukar ja förtunnade linser och det kostar en hel del till. Dessutom borde jag kanske försäkra dem med en liten viftare i huset... Har tid till ögonläkare om två veckor.

Sen gick vi till en affär och köpte en present jag spanat in tidigare, snabbt fixat. Hämtade torrbollar hos Clas och gick omkring lite. Hade inget shoppingbehov. Café ville vi däremot till. Eftersom solen sken valde vi "1 rum+kök":s uteservering.  Vi slog på stort och valde två sorters kakor (ostkaka med hjortron och nötmazarin) och dessutom ost- och skinktoastar.  Eftersom toastarna skulle lagas åt vi lite bakvänt med kakhalvorna först men det gick det också.

Vi satt rätt länge i solen och njöt, inte bara av vädret utan också av folkvimlet, kändes lite som storstadssemester. En man gick förbi med tre blöjpåsar och vi påmindes om marketen som hade erbjudande. I den vi har närmast var vår storlek slut, men mitt i centrum fanns de.  Med det sparade vi nästan 9 euro, inte fy skam då det känns som om just blöjor är en av de största utgifterna.

Under hela stadsbesöket hade Noa sovit men nu vaknade han och var ledsen. Jag tänkte först mata honom i butiken men K tyckte inte det. ;) Istället gick jag i förväg med honom till bilen och på väg dit somnade han igen. Vår duktige pojk!

Nu borde jag få medalj för att jag skrivit allt detta på touch screen och en smäll på käften för att jag gjorde det istället för att sova när klockan passerat halv tre....

3 kommentarer:

Helena i Ljungsbro sa...

Det är ju just så där lugnt och skönt man vil ha med en vagnsbebis!

Anonym sa...

Ack ljuvliga Noa! Härligt att läsa om er men det kniper i hjärtat när ni är så långt borta. Skulle vara så mysigt att kunna sticka sej in helt oplanerat...!
Lille A

Fru Tallund sa...

Helena: Vi börjar ha flyt nu! Kanske bra att ha haft sämre tider också så att man uppskattar när det går bra.

Lilla A: Sååå avlägset bor vi ju inte, men man kanske behöver ringa före. Men för det mesta är vi hemma ifall andan faller på. :)