9 juni 2014

Loppisrace

Inte helt nöjd med bilden, känns retuscherad till helt knasig längd, men nu orkar jag inte byta bild. Fokusera på båten och havet istället... Färgerna har jag däremot busat med själv.
Idag (igår, hinner sällan skriva klart då jag börjat) har vi hunnit med mycket. Först babysim med fotografering, sen konfirmationskalas och till slut Loppisrace. Jag är lite skeptiskt till loppis hemma hos folk för jag tycker själv det skulle kännas pinsamt att stå och (försöka) sälja mina saker och bara se folk gå förbi och nobba allt. Även om man säljer det man inte själv vill ha längre kan ju en stor del vara sånt man använt och tyckt mycket om.

Men idag shoppade jag. Vi besökte tio olika ställen om jag minns rätt och jag handlade på sex av dem och ofta flera saker. En snabb uppräkning:

  • Liten läderväska
  • Sommarblomma
  • Nya oanvända "isdubbar" till skorna (mina gamla har nötts ner), kändes avlägset i dagens sommarvärme men det lär väl bli vinter igen. 
  • Nostalgikick i form av dubbel-dvd med Teskedsgumman
  • En av världens bästa högläsningsböcker, också den var ny men billig.
  • Ett påbörjat korsstygnsbroderi för nästan ingenting alls. Ska ge bort till en som syr mer än jag.
  • En packe LCHF-tidningar för vårt nyvunna intresse
  • Isglassformar (nya?). Tänkte göra egen isglass åt lillgrabben. Kanske även till större människor?
  • Ett par vita byxor i halvlinne. Ser ut som de på bilden men har en helt vanlig linning och inget band. Och kroppen de ska sitta på är lite mindre avlång men byxorna sitter bra! Kanske mitt bästa köp, dagen innan hade jag tänkt på att jag saknar lite finare byxor till sommaren. Nu har jag. För en femma!  
Det var en lång och solig promenad tillsammans med mamma och sonen som tålmodigt satt i sin vagn i två timmar. Var sådär lagom mör sen då vi äntligen kom hem till eget hus.

Inga kommentarer: