13 juni 2014

Stolt vallmo & co


Som jag skrev tidigare är det lite klent med våra rabatter. Därför har jag glatt mig över vallmon som sakta växt fram. Inte för att det är en favoritblomma direkt, men den är i alla fall planterad. Eller sådd närmare bestämt. För två år sen så jag tycker det är på tiden att den vågar visa sig! Mina föräldrar har en hel rabatt med vallmoblommor men de brukar vara långa och skrangliga och slingra sig längs marken. Därför är jag extra stolt över min blomma som står i stram givakt! 



Stor är den också. Till och med störrre än sonens huvud!


Våra midsommarrosor (??) har också börjat blomma. Jag hade inget verktyg med mig så jag knep bara av en enda blomma och placerade den i ett litet likörglas. Det räcker ganska bra det också.



Men det jag inte hittar i egen trädgård plockar jag längs vägkanten på mina morgonpromenader med barn och hund. Kostar gratis och är inte fulare för det. Dock inte speciellt hållbara men på foto står de sig! 


Och medan jag skrev detta stod sonen och rev upp några plantor av de sista försådda som inte ännu planterats ut. Kanske han tyckte det var dags att ge upp med dem?

Inga kommentarer: