5 juni 2014

Responsförslag?!


Jag saknar era kommentarer! Ibland funderar jag på att sluta blogga eftersom det känns som om ingen ändå läser. Men sen ser jag att antalet besökare ändå tickar på. 1590 besök den senaste månaden och det känns helt okej för en liten anspråkslös bloggare (som dessutom bloggar ganska sällan).

Men när jag tänker efter är jag själv lika dålig på att kommentera. Jag har aldrig räknat med jag kommenterar på kanske vart tionde blogginlägg jag läser. Eller ännu glesare? En lösning har varit att ha den lilla gillarutan som syns på bilden ovan. För det är ju lätt att klicka gilla. Det vet alla vi som rör oss på facebook. Där är det av nån anledning också lättare att kommentera.

Få eller ingen alls har klickat på "ogillar" sen jag lade till den här "grejen". Så nu funderar jag på att byta ut den mot några andra alternativ istället. För att hoppeligen få lite mer respons på mina inlägg men också för att det ska vara lättare för läsaren att bara kruxa för. Men vilka skulle då alternativen vara? Det står lite still i mitt huvud. Att jag skriver om ganska olika saker gör ju inte saken lättare. Jag skriver ju både om hem, trädgård, böcker, foton, recept och bebis.

Fast det sistnämnda har jag tänkt minska på. Jag har funderat på att sluta med barnbilderna i sommar när han fyllt ett år. Det känns som om han blir mer och mer än människa nu. Eller mer en egen person. Eftersom jag är väldigt sparsam med foton av mig själv i min egen blogg känns det lite fräckt att kasta ut honom hela tiden. Och så söt som han är finns det ju risk att han blir kopierad och stulen också... (sade den ojäviga mamman- fast allvarligt talat vill jag inte sprida honom åt precis hela världen).

Så, kom igen du som läser. Vad skulle du vilja kryssa i efter att ha läst ett inlägg? 

3 kommentarer:

Majtessa sa...

Hej där! Jag är urdålig på att kommentera eller använda reaktionsrutor (trots att jag tycker det är en bra grej) eftersom jag läser alla bloggar via en "reader" och där kan man inte kommentera direkt. Jag tar mig sällan tid att öppna själva bloggen också för att kommentera. Men jag läser nog alla inlägg! :)

Karina sa...

Jag läser Åsa! Gillar din blogg, men är själv rätt så mycket nybörjare på det här området. Kan inte riktigt, men nu provar jag att kommentera :D !

Fru Tallund sa...

Ber om ursäkt för sent svar. Ni kankse inte ens ser det här...

Så roligt med några kommentarer, annars får jag bara spamkommentarer, men de filtreras lyckligtvis bort och syns inte här men kommer till min mail.

Majtessa- nån reader har jag inte testat, låter modernt... ;) Och kul att du läser!

Karina- det lyckades ju bra, nu är det bara att fortsätta :)