17 juli 2014

Gamla loppisfynd


Jag vet inte om nån annan bryr sig men jag tycker det är lite kul att dokumentera vad jag shoppat och framförallt vad jag hittat på loppis. De här grejerna släpande jag hem redan i juni. En kudde som kompis till den jag köpte i mars. Lite kul att båda är från loppis men från två olika.


Jag minns inte om det var samma dag eller nån dag innan, men jag hade letat sparkdräkter med korta ben, som svala sommarpyjamasar eller svala kläder för heta dagar. Jag hade fingrat på en för kanske 7,90 men lät den vara kvar då jag inte riktigt gillade den. Nu hittade jag tre på loppis för kanske fyra euro sammanlagt. Nu har vi ju haft varma dagar och alla har varit i flitig användning!


Sen drygade jag ut klossbeståndet med en superbillig påse. Fler träleksaker åt folket! Och tydligen också en bok om lejonet Leopold. Jag såg den häromdan och undrade varifrån den kom. Haha. Hur som helst en söt historia om ett gammalt lejon som alla de andra djuren tycker är lite onödigt och jobbigt och borde förstå att sticka. Men sen är det förstås ändå han som blir hjälte.


Och efter flera fina fynd hade jag råd att köpa helt nya skor i affären bredvid. :)



Inga kommentarer: