7 juli 2014

Tygfynd?


Fick ett rensningsryck idag efter att jag fått mannen att fixa korghyllorna i skåpet i arbetsrummet så att de inte trillar ner när man rör dem. Skönt att ha ett skåp som fungerar innan det ens gått fem år sen vi flyttade in. (*host*) Ett beklagligt fel från Älvsbyhus' sida att de medföljande skåpen inte fungerar. Han som var på slutgranskning ombads fixa det men glömde ett skåp. Verkligt konstigt att de har trådbackar som är lite lite för smala för skåpen. Nu är "konsollerna" utflyttade med hjälp av en liten tunn träbit. Jag antar att det är nåt de fixat vid det här laget men det känns lite halvfärdigt att se de där extra träbrickorna varje gång man öppnar skåpet. Men man får väl /(inte) vad man (inte) betalar för....

Nåja, men där bland alla garnnystan som inte blir använda hittade jag en påse med tre tyger som jag köpt nångång för att sy kuddar av. Det här skulle räcka. Det fanns ett som jag gillade bättre men det räcker inte till baksidan och så jag skulle bli tvungen att skarva.

Vad tycks? Vill vi ha en sån här stol?!

Inga kommentarer: