4 december 2011

Radio!


Jag vet inget tv-program som är bättre än mina favoriter i radio. Okej, några är kanske lika bra, men det finns betydligt fler bra radioprogram. Nu har jag lyssnat på direktsändning av Mannheimer & Tengby i Sveriges radio P4. Ett underbart mysigt söndagförmiddagprogram, med seriösa och oseriösa diskussioner, boktips, filmtips, sportkoll och bara bra musik. Jag skriver direktsändning eftersom jag ofta lyssnar på podradio eller i datorn ur de djupa arkiven.

Andra storfavoriter är Spanarna, På minuten och Sommar. Alla har "funnits jämt" så det tyder ju på kvalitet. Sen finns det  många som köar för att hinna bli lyssnade på. Precis som med böcker finns det så många man aldrig kommer att hinna med. Men radio och speciellt den nerladdade kan man lyssna på var som helst. Igår i bussen och till och med inne på Ikea. I bilen, på gymmet och så vidare. Det går inte med tv... :)

Idag gjorde jag äppelmos och plockade tvätt medan jag lyssnade.

Inga kommentarer: