18 december 2011

Skrivprojekt



Egentligen borde jag ha skrivit klart det första kapitlet till slutarbete inom min utbildning denna vecka. Men jag insåg att det inte går med allt som ska göras på jobbet inför julen. Vi har helt nytt betygsprogram och jag har en helt ny klass som ska bedömas första gången. Plus allt annat. Jag fick uppskov, men har nu i alla fall försett mig med litteratur.

Det är ingen jätteavhandling vi ska skriva. Slutprodukten ska vara ca 30 sidor lång. Det kapitel jag har att skriva nu (den teoretiska bakgrunden) ska vara 5-10 sidor långt. Månne litteraturen ovan räcker? :)

Sen när jag väl börjar läsa och skriva (under jullovet?!) måste jag komma ihåg att fokusera på de där 5-10 sidorna så jag inte kroknar av blotta åsynen av högen :) Jag kommer kanske inte att använda alla, eller ens hälften, men jag tyckte det var lättare att ta hem dem och bläddra än att stå på biblioteket och välja. Samtidigt ser det ju bra ut med en diger litteraturlista. :)

2 kommentarer:

Helena i Ljungsbro sa...

Det låter som ett mumsigt jullov!

Fattar du hur lyxigt det är att vara heltidsstudent?

Fru Tallund sa...

Tja, jag vet inte. Då skulle man ju vara tvungen att jobba hårt med det. Nu har jag ju nåt att skylla på! :)