13 december 2011

Skulderstående!


Idag var sista gången på yoga. Sorgligt! Men det kanske blir en fortsättning på kursen på våren. Det hoppas jag för jag tycker jag har bara just och just kommit igång. Jag trodde jag skulle "lära" mig mer på 10 veckor. Å andra sidan har vi hållit på med ganska samma saker hela tiden.

Idag var vi bara 7 deltagare så ledaren utnyttjade utrymmet till att lotsa oss till skulderstående med väggen som stöd för att komma upp ordentligt. Ännu en gång fick jag uppleva den mäktiga känslan att "jag kan ju". Självklart var det inte så rakt och fint som på bilden, men ändå...

Detta lär dessutom var "alla yogaställningars moder".

Tidigare i höstas "klarade jag" (jag vet att det inte är nån tävling men jag tycker bara det är så roligt att överraska mig själv) kamelen. När ledaren visade den tänkte jag genast, det där går ju inte, sen testade jag och det gick ju! Men tungt var det att hålla ställningen nån längre stund. Idag var jag mer oförberedd iom att hon visade oss samtidigt som vi gjorde det själva.



Skönt och välgörande att överträffa sig själv ibland.

2 kommentarer:

maria sa...

aj vad det gör ont i min rygg att se på den andra bilden :D
sv. jo, har försökt lämna bort onödiga kolhydrater, men inte helt till 0. så det är nog säkert det som orsakar huvudvärken också! men skyller på sockret/godiset som är för mig den värsta lasten...

Fru Tallund sa...

Nu vet jag ju inte vad du har för ryggproblem men för mig känns "kamelen" bara i låren. Plus den där lite svajiga känslan av att så här mycket kan man ju inte luta sig bakåt... :)