22 mars 2014

20. Om jag skulle spela huvudrollen i en film...

...vilken skulle det vara? Nu ställer jag frågan till Er, eftersom jag inte har kommit på nåt bra svar. Och lite lite för att fiska kommentarer. :)

För jag har faktiskt funderat och inte kommit på nåt.

Och bara därför kom jag att tänka på filmen om Monica Zetterlund. Jag har inte sett den ännu men vet att jag älskar hennes röst och hennes låtar. Har också läst hennes biografi och vet att hon hade ett spännande liv. Men frågan kvarstår. :)


En nattklubbsdrottning doftande av logar
Ett lingonris som sats i ett coktailglas
En blond negress från Värmlands huldraskogar

1 kommentar:

lille A sa...

Tyckte nog du kom på en bra film själv där! Tänk nu "sakta vi gå genom stan.." så får du vandra där genom vårt vackra Stockholm, sjunger bra gör du ju o ditt går är ju redan GULT! Klippt o skuren! Hörde ett musikprogram i radion en kväll när jag körde hem o då pratade de bl.a om denna film o höjde den till skyarna o spelade en sång därifrån o skådespelerskan hade faktiskt en röst väldigt lik Monica Z