4 mars 2014

4. Kolla! Här är en bild från mitt vardagsrum


Här med nytillskottet byrån Annika (från Jysk) som ersatt den öppna bokhyllan jag ärvt av mommo. Annika har två systrar i form av vitrinskåp och tv-bänk. Bokhyllan fick flytta in i K:s nya arbetsrum och Noa fick mindre att riva ut. :) Vitrinskåpet kunde omstruktureras, det ser lite rörigt ut för tillfället, även om det inte syns så bra här. Men vi kommer nog aldrig till det stadiet att vi har en vas per "ruta" som man kan se i många tjusiga inredningsbloggar. Vi har helt enkelt ett större behov av förvaaaring än så. 

Pallen i nedre vänstra hörnet är från Kenya. Fåtöljen som fick en oförtjänt paradplats har jag köpt på loppis och klätt om (med ca 10.000 stygn fast min pappa inte trodde mig när jag sa det, men det är jag och inte han som sytt stygnen...;) ) Av nån anledning har jag inte kommit mig för att klä om sistsen som borde vara lättast och nu vet jag inte ens om jag gillar tyget längre.

Fårskinnet som hänger så käckt på ryggstödet är där mest för att det inte ska ligga nån blöt och sandig hund på det. Noa fick det i julklapp av sin syster och det har nästan mist sin (ursprungliga) funktion redan eftersom han inte ligger stilla på ett ställe längre. Då i januari då det var så kallt sov han på det i vagnen också. 

Texttavlan ovanför byrån hänger lite tokigt nu när den nya möbeln är lägre och bredare än den förra. Borde skrivas på borde åtgärdas-listan. Eller så flyttar man helt sonika spiken direkt. 

Inga kommentarer: