14 januari 2012

Bunkrat upp som om kriget kommer



Nu har jag handlat tonfiskkonserver så att vi klarar oss några månader. Det är väl lika bra att passa på medan man "är igång", så kanske vi kommer oss för att äta fisk lite oftare i fortsättningen också. Jag tog tre av dem vi redan testat och tyckt om; tikka masala och korma. Sen tog jag en provburk av alla andra sorter som fanns: satay, sweet & sour, chilisås och italiensk kryddsås.

Sen hade de också rea på min favoritchoklad. Bara för att den är packad i ask klassades den som "julchoklad" och såldes till halva priset. Jag har säkert skrivit det förr, men jag älskar dessa styckförpackade 10 g:s bitar. Visserligen blir det mer förpackningsmaterial, men den psykologiska effekten är perfekt för mig. Jag klarar hur bra som helst att ta en bit (10 g!) eller möjligen två. Har jag en större platta äter jag ofta mer. Dessutom är de hygieniska att ha med sig i väskan. Ska försöka att inte äta nåt annat godis än de här! Det är alltså 70%-ig choklad (med mint), så sockermängden är mindre än i vanlig mjölkchoklad. Kalorimässigt lär det dock inte vara så stor skillnad.

1 kommentar:

Kamomilla sa...

Hej!
Du frågade om lyktorna. lite syns det igenom, och tyvärr blir skenet gulaktigt, så de är nästan finare utan ljus i ;)