30 januari 2012

Sista träningstjatet

Okej, nu är min utmaning nästan till ända. Här kommer de sista dagarnas "träning". Igen inte allt för mycket. Hade tänkt mig lite mer. Imorgon blir det troligen en eller två promenader. Jag har som mål att gå ut på min håltimme igen fast det är kallt nu.

23.1 Promenad 40 minuter

24.1 Promenad 50 + 20 minuter

25.1 Promenad 20 + 25 minuter hantlar + 20 minuter promenad

26.1 Promenad 65 minuter

27.1 Promenad 30 minuter

28.1 Promenad 55 minuter + 20 minuter

29.1 Promenad 85 minuter + 20 minuter

30.1   Gym: 15 minuter cykel, 10 minuter crosstrainer, 35 minuter träning i maskinerna, 20 minuter promenad

31.1  ?

Så att. en massa traskande, men det ger inte så mycket reaktion på vågen, tyvärr. Tänkte idag på min konstiga viktökning. När jag gick ner (ca 10 kg) med Xtravaganzaprogrammet för fyra år sen höll jag sedan vikten sånär som på ca 2 kg i flera år. I samband med min första graviditet som höll till vecka 15 gick jag upp några kilo till, men de försvann sen. Sen plötsligt under det senaste året har jag gått upp nästan alla 10 kg:n igen. Utan att jag tycker att jag äter mer eller mer fel eller tränar mindre. Skummisch. Helt perfekt äter jag ju inte, men jag tycker inte det ändrat så här plötsligt. Kan det vara en ketchupeffekt eller är det "bara" den annalkande 40-årsdagen? Urkas burkas om det ska bli bara värre.

Nåja, det här som en liten förklaring till varför jag tjatat ett tag om träning och mat. Man ska väl inte se bakåt utan framåt. Jag vill inte börja köpa nya kläder igen när jag fått gå ner 1-2 storlekar. Några plagg (jeans) har jag fått köpa och det var inte kul. Jag har flera par snygga jeans i bra skick som inte passar just nu. Jag ska i dem igen! Inga sjuka kroppsideal och krav på fotomodellkropp (haha!!) utan bara att må bra. Fyrahundratjugofem minuter promenad på en vecka är inte fy skam, men det ska nog mer till! Heja!

Inte jag på bilden, men det finns likheter...


Inga kommentarer: