17 januari 2012

En tårta i veckan


Sån har takten varit på mitt jobb hittills denna månad. Två kollegor har haft födelsedag, senast idag bjöds det på kinuskitårta. Jag kan stolt meddela att jag stod över båda gångerna. Jag satt till och med där i samma rum med en kaffekopp och inget annat då de andra åt tårta.

Det är inte förbjudet med tårta, men jag kände att jag inte behövde ta en bit av slentrian eller "bara för att det finns". Och jag mådde bättre av det än av att äta. Det var inte ens svårt. Sen när jag faktiskt faktiskt är sugen på tårta ska jag också unna mig. :)

3 kommentarer:

maria sa...

hoppas julen och nyåret gick bra och att stressen före jul bara var tillfällig!
din lilla vinst väntar ännu på dig här :) ska jag ta och försöka posta den, eller...?!

Fru Tallund sa...

Jag vill ju gärna säga heja nångång också, så jag får väl ta mig till din butik :)

Julstressen gick över, men just idag har jag haft vissa känningar igen, kanske beroende på att jag inte fick sömn söndag natt.

maria sa...

ok, då får vi lov att bestämma en passlig dag som du kan tänka dig komma in :) ser fram emot att få säga hej!