16 januari 2012

Magmuskler!


Yes! Idag kom jag iväg till gymmet. Jag hann dessutom med en morgonpromenad i morse. Perfekt efter en sömnlös natt. Borde hinna det oftare!

På gymmet sprang jag först 15+5 minuter (med wc-paus... :)) sen gick jag på 30 minuter rygg-nacke-axlar-gympa som var superbra. Tufft ibland med lagom skönt. SEN kom "blott" 15 minuter magträning. Men det var FEMTON minuter magträning, utan pauser. "Kämpa, kämpa, det var ju därför ni kom hit..."

Jag hade nästan lust att slå ledaren, som är en av mina favoriter... Förstås inte på riktigt, det är väl så en tränare ska vara, sporra en att fortsätta. Jag klarade inte allt utan pauser, men jag kämpade!

Nu är inte sixpack mitt mål (här ler nog de som känner mig och vet hur jag ser ut....), men alla muskler är bra och magmusklerna ger bättre hållning och det behöver jag! Alla bilder med bra texter jag hittar har vältränade slimmade människor på bild. Jag skulle vilja hitta nån med mer kurviga personer som ändå ger järnet, för det går!

Jag fortsätter tjata på mitt träningstema. Jag tänkte först säga att det går snart över, men det är ju just det det inte ska göra! Men förhoppningsvis ska det bli lika naturligt som att äta, borsta tänderna och gå till jobbet, nåt jag inte behöver tänka på eller planera så mycket utan bara göra!

Jag favoriserar inget speciellt märke, men deras slogan är oslagbar!

Inga kommentarer: