13 januari 2012

Nyårsafton








Det känns lite fånigt att backa flera veckor, men nånstans vill jag ju ha bilderna. Det här steget är kortare än att göra fotoböcker, som jag också skulle vilja.

Vi började nyårsafton hemma, minns inte riktigt vad vi gjorde, vi tog det ganska lugnt tror jag. På eftermiddagen körde vi till sommarstugan för att komma bort från raketer och smällare- för Selmas skull. Mamma och pappa hade varit där redan på förmiddagen och eldat i flera timmar, det var ändå bara +11 inomhus då vi kom. Ute var det några få minusgrader, men blåste kallt. Vi började med en promenad, först ner till stranden (öppet hav) och sen längs med vägen. En hel timme blev det, skönt.

I stugan var det mörkt, el och rinnande vatten saknas. Det är mysigt på sommaren, men nu när det var absolut kolmörkt var det lite jobbigt att inte kunna tända. Men vi tände så många ljus vi kunde. Och så hade vi pannlampor med så att vi kunde läsa. Jag hade en konstig tryckande huvudvärk och var allmänt ur slag så det var inte så roligt, men en hel del orkade jag ändå läsa. Det kändes ändå som om vi mest väntade på att tiden skulle gå.

Vi drack ångande kaffe framför brasan och grillade korv. Som mest kom vi upp till +17 grader inomhus, så det var tur att vi inte hade planerat att sova där, även om vi tänkt tanken. Ute blåste det så att hundöron fladdrade och snöflingorna rusade i sidled.

Efter tolvslaget åkte vi hem. Inget toppenlyckat nyår, det är ju en dag man ska fira, inte gömma sig ifrån. Men helt okej ändå och vi hade ju varandra. :)

ps. Fast nu när jag ser fotona ser det ju onekligen ganska mysigt ut... :)

Inga kommentarer: