21 april 2012

Bästa hundleksakerna

Okej, kan ju direkt från början säga att det här är inget bra tips om man har små barn som har en massa mjukisdjur, men annars! Jag köper kramdjur på loppis, betalar aldrig mer än en euro ibland bara 20 cent. Motsvarande djur som säljs enkom för hundar håller inte speciellt mycket bättre och kostar det tiodubbla. Dessutom får man här intressanta dofter från andra hem inbillar jag mig. :)

Ibland kan det gå månader innan hon vill bekanta sig, så var det i ponnyfallet. 

Hon sköter och pratar med sina kompisar också

Leken blir småningom lite vildare.

Sen börjar det likna destruktion

Och kramdjuret börjar känna sig som ett tomt skal

Den skyldiga avslöjar sig med ludd i skägget.

 Matte har nu två val, sopa upp och slänga eller....

...peta in all fyllning och börja om från början...

2 kommentarer:

maria sa...

som tur är jewel inte så där vild, för mitt tålamod skulle inte räcka till till att stoppa in och sy fast gång på gång :D

Fru Tallund sa...

Haha, jag skulle verkligen inte börja SY! :) Att stuva in fyllning tar en minut och hon leker inte med dem dagligen. Men nu har vi ett nytt lass som legat på vårt vardagsrumsgolv i flera dar för jag (och ingen annan för den delen) har inte orkat plocka/sopa upp. Nu är hästen nämligen så söndertrasad så den går inte att fylla i igen.