7 april 2012

Kallskuret och nyköpt



Dagens lunch (ganska sen efter att K hämtat barnen och exet från flyget och jag hade shoppat) var tvårätters med kallskuret. Ägg och rom för att det är påsk och en hel tallrik med delikatesser till huvudrätt. Kändes vuxet och värlsdvant med lufttorkad skinka, men så jättegott var det inte. Helt okej, men inget mer. Medsols räknat är det cantaloupemelon, schwarzwald- skinka, rödvinsstek och serranoskinka. Jag utgår ifrån att folk känner igen sallad och tomat.

Sen blev det kaffe på maten i stora härliga koppar från Indiska. Den här typen av koppar har förekommit ofta i inredningsmagasinen. Jag har varje gång tänkt att det skulle vara fint att ha två stora koppar med fat. Det känns lite lyxigare än med en vanlig mugg, men det behöver ändå vara större än en vanlig kaffekopp, annars ska man ju fylla på hela tiden. :) Nu var de på rea så jag slog till.


Jag fyndade ett stort knippe påskliljor idag också. Det var små trista buntar där man knappt såg något gult alls som låg i en stor låda. Men eftersom en bunt kostade 50 cent tyckte jag det var värt att testa, så jag tog fyra. Medan jag väntade på K ute i solen märkte jag att de öppnade sig mer och mer. Lite kul att få säga att nu har jag väntat så länge så blomknopparna slagit ut.

De fina enfärgade påskäggen på bilden nedan kommer från Lidl.

Inga kommentarer: