22 april 2012

Ny bildredigering??



Så kom då dagen då mitt bildredigeringsprogram Piknic lagts ner. De har ju varnat om det länge, men jag var ändå tvungen att kolla. Bilderna i förra inlägget beskar jag och ändrade på lite ljus och färg i Picture Manager (?) som finns med i Officepaketet. Men det har sina begränsningar. Det finns inga roliga effekter som Piknic hade, då man kunde göra om bilderna såhär totalt. Och lägga på texter. Har nån förslag?

Buddhan här ovanför är också fixad i Picture Manager. Men det är ungefär så mycket man kan göra där.

3 kommentarer:

maria sa...

jag kör med photoshop på foton tagna med stora kameran. foton jag tar med lilla slitosläng-kameran el telefon-kameran så har jag antingen lämnat oredigerade el använt picnik.
testa det här programmet: http://pixlr.com/o-matic/ verkar nice! och lättanvänt!

Majtessa sa...

Photoscape. Inte så användarflashigt som picnic utan ganska avancerat för att vara gratis, men ändå lättanvänt.

http://www.photoscape.org/ps/main/index.php

Ny sommar, nya möjligheter. Ska ni komma och hälsa på i år? :)
Majvor

Fru Tallund sa...

Tack för tipset, Majtessa! Har hört om det så jag ska nog se till att testa det nu!

Och jaaaaa, vi måste ju se till att få till stånd ett besök i sommar. Konstigt att det ska vara så svårt. Om inte annat kommer jag ensam då mannen jobbar. Kan behöva en paus från mitt avhandlingsskrivande...