12 april 2012

Svett!



Min blogg är lite ensidig, det verkar som om jag hakar upp mig på ett ämne i gången. Förra veckan var det fastan, nu är det träning. Det har inte blivit nån utejogg sen i måndags. Vädret har varit lite trist och jag har haft lite "skav i halsen". Men jag var i alla fall på gymmet i tisdags. Hade ultrakort uppvärmning, kände inte för nån av apparaterna.

Idag var jag där igen och nu sprang jag 20 minuter på löpbandet. En av mina längsta tider, tycker det är lite tråkigt att springa på band. Hann med 2,7 km så tempot var inte så högt. Sen kämpade jag i maskinerna över en timme. Det är nu bara så att jag inte klarat av att äta så nyttigt som jag hade tänkt. Jag får istället lov att se mig själv som "en person som tränar".

Det ska vara lika naturligt som att jag duschar. Inte något jag funderar om jag vill eller känner för utan nåt jag bara gör för att jag mår bra av det. Ibland tar det längre tid, ibland går det snabbare. Att starta hemifrån och jogga 30 minuter är ju att komma ganska lätt undan och ändå är det också jättebra. Min gymsession tog över två timmar inklusive dusch och bastu, men ibland får det ta lite längre.

Före gymmet var jag också till Plantagen och spanade och funderade på trädgårdsplanteringar. Snart är det dags att börja med det också! Det är ju också en form av träning för det är mycket som ska grävas! ;)

Inga kommentarer: