22 april 2012

Blommigt


Jag har varit sugen på nåt blommigt en tid. Som kontrast till allt enfärgat och murrigt jag har. Samtidigt brukar jag inte våga köpa sånt jag tycker är fint på andra, fastnar lätt i mina egna ganska trista hjulspår. Men idag var jag i stan. Skulle egentligen titta på nya löpskor, framförallt prova omtalade Fivefingers som är på rea just den här helgen. Men när jag väl var i den rätta sportaffären hade jag inte alls energi till det.

Men före det var jag till Indiska. De hade halva priset på alla reapriser och jag tittade på kläderna även om det är länge sen jag köpte kläder på Indiska. Det blev en blommig kjol med mycket vidd. Den slutar strax ovanför knäna, en riktig sommarkjol. Blir säkert bra med en enfärgad (t o m svart?) och lite längre tröja. Jag köpte också en ganska enkel, men fin scarf i viskos. En svart som passar till allt, haha, där var det svart igen.



De hade också söta buddhafigurer i porslin (tror jag) i olika pastellfärger. Men de var onödigt stora, sen såg jag den här lilla sötingen på ett av reaborden så han fick komma med hem.


Jag tycker det är lustigt att Buddha avbildas så olika. Det finns ju också den här modellen. Hur som helst tycker jag att den här figuren är glad och hälsar en ny morgon med att sträcka på sig. Därför får han stå på skåpet bredvid min säng.


Här fotad med kristallkronan som bakgrund. Man måste ju få experimentera lite. :)

Sen blev det som sagt inga tåskor och inga andra skor heller. Däremot blev det nya gymbyxor och en extrastabil bh enkom för löpning. Märket Shock Absorber brukar vara det som vinner då de gör jämförande tester i olika idrottstidningar. Den här har ett knäppe högt uppe i nacken som håller ihop axelbanden så det finns ingen som helst risk att de åker nånstans. Både bh:n och byxorna var också på rea. Bh:n kostade ändå 59,95. Tänk vad män kommer billigt undan!

Jag vet inte hur spännande det är med en bild
av ett par helt vanliga svarta byxor, men man kan
blunda med ena ögat om det känns jobbigt. ;) 

Sen gick jag till ännu en sportaffär och där köpte jag turkosa skosnören för att pimpa mina trista helsvarta löparskor. De är inte så gamla som de ser ut, bara dammiga/smutsiga. De ska väl nog duga åtminstone den här sommaren- om jag nu inte mitt i allt börjar springa jättemycket. Men i så fall är jag värd nya skor också! :)

Kan inte riktigt bestämma mig för om det blev fint med turkosa band eller inte. Det ser på ett sätt lite billigt eller barnsligt ut. Får se hur jag gör.


Nu ska jag gå och prova kjolen på riktigt och testa snurret! Jag fuskprovade och drog på den ovanpå jeansen i provhytten. EDIT: Lite troschock blev det ;) Testade att fota med självutlösare och det blev hyfsat bra. Men jag störde mig på att det stod stövlar och väskor och annat skräp i vägen så det blev ingen vacker bild...

1 kommentar:

maria sa...

det var mig en vid kjol! visa gärna bilden där du har den på, vi kan blunda för skräpet! :)