9 maj 2012

100 dagar kvar!


Fick mail idag med påminnelse om att det nu är 100 dagar kvar till Midnattsloppet. Det kommer att bli så kul och häftigt tror jag. Men jag har en bit kvar. Idag har det inte alls varit läge att springa. Vädret är läbbigt med blåst och regn och jag känner av en begynnande förkylning. Gårdagens cykling får räcka för idag också. Jag var också ute på en 45 minuters skogspromenad mitt på dan i underbart väder.

Men 100 dagar är inte lite. Jag ska bara öka med knappt 3 km på den tiden, det kommer jag ju att klara! :)

Jag måste bara fortsätta peppa mig själv, bland annat med bilder som den här ovan. Den är hämtad från en ny favosida på facebook: Gibson's Daily Running Quotes. Det är ju annars risk för att nyhetens behag går över och det mitt i allt har blivit två-tre veckor utan löpning. Då kan det bli jobbigt i augusti!

4 kommentarer:

maria sa...

sv. så funkar det ju också med den där sidan, alltså folk har skickat in teckningar som deras barn ritat och nån har sytt upp leksaker av dem, som föräldrarna sen haft möjlighet att köpa själva... om man sku vara riktigt flink med fingrarna skulle det där nog vara en riktigt kul och kanske t.o.m. lönsam hobby :)

maria sa...

sv. mena du kaninerna på första bilden? det fotot är taget på bb, så jag tror inte det var våra egna lakan. tyvärr! för dom var ju ursöta :)

Anonym sa...

kämpa kämpa!

det som är absolut svårast är just som du säger att hålla sig motiverad, men dethär klarar du! det finns nog absolut tillräckligt med jävlar anamma i dig! :)

Fru Tallund sa...

Jodå, jävlar anamma finns det, bara inte glömskan drabbar. Lyckligtvis har jag nån som påminner mig och ett mål att kämpa mot. :)