2 maj 2012

Lite skryt


... eller stolt jubel... :)

Jag har försökt föra bok över mina löparrundor, vet inte om jag har kommit ihåg att skriva alla, men kanske. De är inte så många.

Igår, på första maj, sprang jag årets sjätte runda och förvånade mig själv med att klara över 7 km. Förra sommaren sprang jag den sjätte gången 25 juli! Då hade jag bara sprungit 5 km en enda gång. Nu har jag redan sprungit över 5 km tre gånger.

Fortfarande är jag lika förvånad och glad. Jag kan inte förstå hur det har gått så bra redan. Det är inga höga hastigheter vi pratar om, men det är i alla fall bra mycket snabbare än att gå. Min medelhastighet brukar ligga strax under 9 km/h och 7 km/h är det absolut snabbast jag kan gå på löpbandet.

Härifrån bara framåt! Jag hade aldrig trott att jag skulle bli en sån som springer och allraminst när jag närmar mig 40-årsstrecket med fart. Kanske det finns en chans att bli "fit, fin och förti"? :)

Inga kommentarer: