7 maj 2012

Trött, men lycklig



Skyndade mig hem från jobbet idag och var hemma kl 15. Jag är ju i en bransch där man kan spara lite av jobbet till kvällen. Småningom kom mamma och pappa. Pappa byggde en gigantisk odlingsbänk åt oss. Mamma och jag hjälpte till så gott vi kunde och jag grävde och körde bort en hel del jord som låg i vägen. För mycket jord visade det sig. Å andra sidan innehöll den så mycket ogräsrötter och lera så det kanske är bra att byta ut mer än vi hade tänkt.

Då de åkte hem fortsatte jag att rensa ogräs och fixa lite annat i trädgården. Kom in strax före åtta och satte mig ner och jobbade igen. Blev klar vid tiosnåret, så det blev en lång dag. Men det är skönt att få saker gjorda ute på gården och härligt att vi fick en odlingslåda! :)

Har fotat en del vårtecken på vår gård också, även mina jordiga naglar, men orkar inte flytta foton nu, så den här bilden är googlar. Imorgon jobbar jag senare än vanligt, så det var kanske inte så smart att köra så hårt idag, men men... Det är ju ljust nu så jag är lite piggare. Nu ska jag sova!

2 kommentarer:

Helena i Ljungsbro sa...

Om ni inte har fyllt på ny jord än, så lägg ett par lager med tidningar i botten, så slipper ni rotskott från ogräs!

Fru Tallund sa...

Nej inte ännu, vi har ingen jord ens. Vi har också en bit kvar av en marktäckningsduk (ogrässäker) och så har vi en massa pafflådor vi inte fört iväg, de kanske också skulle funka.