21 maj 2012

Kissnödiga tulpaner

Efter vår kvällspromenad bad jag K langa ut min kamera. Jag var kissnödig redan då så det blev bara några snabba bilder. Vår första tulpan i rabatten vid altanen, 30-40 till är på kommande, men bara en har slagit ut.


Den var mycket mer lila i verkligheten, försökte förgäves ändra färgen. Nästa som slår ut är jag ännu mer nyfiken på. Den ser lite "köttig" ut just nu. :) Borde bli en fransig variant, kanske de har nåt fint namn den sorten?


På väg in passerade jag den allra första jordplätten vi hade på gården då vi flyttade in. Då allt annat var kladdig lera som inte höll att gå på. Där grävde min mamma ner en del lökar för 2,5 år sen. Har inget minne av att något kom upp ifjol, men i år igen har vi några. Den här är också lite fel färg, mer laxrosa eller orange i verkligheten. 


Spännande bladfärger finns det också!



Idag har vi också grävt ett potatisland pappa och jag. Det är nog det märkligaste land jag sett med tanke på vad det innehåller. Jag förtvivlade ofta medan vi kämpade på. Om det sen blir nån potatis kan jag berätta vad exeprimentet innehåller. Om det blir ovanligt bra potatis kan jag sälja idén eller ta patent på den. Vågar nästan lova att ingen annan odlar i samma blandning. :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Åååh tulpaner. Jag tycker att färgerna ser riktigt fina ut på fotona i alla fall fast de inte motsvarar verkligheten :)