3 maj 2012

Gör det nu!


Jag börjar lära mig ett "knep" som Lotta Abrahamsson skriver om i sin bok Full koll. Hon hade kanske nåt fint namn för sin regel som jag inte kommer på nu, men den är i alla fall motsatsen till uppskjutarsjukan. Kanske den hette treminutersregeln?

Den innebär i alla fall att allt som tar mindre än tre minuter att göra ska man göra bums. Det låter löjligt enkelt, men jag är/har varit en mästare på att skjuta upp saker till senare. Småningom har jag börjat inse att allt blir lättare om man fixar dem direkt.

Igår bad en kollega mig att skriva ett papper åt henne "sen nångång". Jag insåg att jag kommer att glömma det om jag inte gör det och så måste hon påminna mig. Det tog två minuter och så kunde jag meddela henne att det låg utprintat på hennes bord. :) *stolt*

Idag skulle jag boka en grej, men rätt person var inte på plats. Jag fick ett nummer att ringa och tänkte först "jag gör det sen". Men sen ringde jag och saken var klar.

Det är så enkelt så det är svårt... ;)

Inga kommentarer: