Visar inlägg med etikett Buzzador. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Buzzador. Visa alla inlägg

2 januari 2015

Buzzador: Vanish, fläcktest

Som buzzador for man olika produkter att testa och recensera. Den här gången var det olika vanishprodukter. Med all julstress har det hamnat lite på sidan om men nu är några fläcktest gjorda.

Det först gick i förbifarten utan att läsa på. En pyjamas med bärfläckar, troligen svarta vinbär. Har inget minne av om jag haft problem med såna fläckar förr men med hjälp av vanish försvann de i alla fall. Då jag läste på märkte jag att just den här produkten inte är den bästa för just bärfläckar, men den funkade. Lätt att stryka på också och enkel att använda. Den här produkten var ny för mig. Bilderna är tyvärr tagna i lite olika ljus men pyjamasen blev helt ren.


Jag hade också fått med en provlapp för att göra fläcktest. Jag började lite i fel ända och tänkte på vilka fläckar vi brukar ha. Det första var givetvis barnmat. Jag vet inte hur många plagg vi har som har gamla fläckar av burkmat kvar. Sen såg jag en tuschpenna med vattenfast färg och tänkte att jo det kan väl också hända nån gång. Den tredje fläcken är läppstift. Jag använder nästan aldrig sånt och kan inte minnas att jag nångång har fått en sån fläck på nåt plagg men fantasin räckte inte riktigt till för nåt annat. Den sista fläcken är däremot välbeprövad hos oss- matolja! Här är det olivolja som sprayats på.


Jag gjorde varje fläck i två exemplar. Den övre raden fick vänta och torka in i en timme. Den undre gjorde jag strax innan jag skulle fläckbehandla. Nu läste jag på och använde alltså gelén till de tre första fläckarna och upplöst pulver till oljan. Sen lät jag medlen dra in i tio minuter.


Slutresultatet efter att ha tvättat med annan vanlig tvätt i 40 grader ser ni nedan. Glädjande nog hade barnmatsfläcken som behandlades genast försvunnit helt. Av den "gamla" fläcken syns ett svagt spår. Frågan är om det funkar att fläckbehandla genast och sen låta ligga några dagar? Vi har ju inte alltid tvätt till en hel maskin. (Faktiskt!!)


Oljan försvann också, båda fläckarna. Vanish ger inga löften om tusch och de fläckarna är ju nästan oförändrade. Däremot ska gelén ta bort smink. Nu var ju det här lite extremt eftersom jag verkligen målade med läppstiftet direkt på tyget. Vanlig snuddar man väl i då man får en färgfläck. 

Det om det. Det var roligt att se att det finns saker som funkar. Jag fick även med ett medel speciellt för vittvätt. Det ska bli intressant att testa på alla husets gråbeiga strumpor som egentligen borde vara vita.

Jag har ännu kvar någon provpåse av det traditionella "pulvret" om någon vill testa. Och om någon vill bli "värvad" och själv vill prova på att buzza kan jag skicka ett mail med uppgifter. Det kostar ingenting och man får inte heller nån lön. Men man får olika produktprover. De man själv ansöker om att få, man får tacka nej också. Och alla gånger får man ju inte fast man vill....

19 oktober 2013

Mysljus för hösten

Jag fick doftljus från Airwick att "buzza". Två vardera av dofterna Björnbär och fikon samt Glögg, äpple och kanel. Det som är speciellt med ljusen är att de har en inbyggd lampa som skiftar färg medan ljuset brinner. Ljuset på bilden är det med glöggdoften. Björnbärsljuset har ett lite annat mönster. Klicka på länken ovan!

Jag tycker doften är lagom stark och båda ljusen doftar gott. Det är ju inte alltid en självklarhet då det gäller doftljus.

Den enda invändningen jag har är kanske den där lampgrejen. Visst är det fint med färgerna, men det känns ändå lite tveksamt med ett batteri i samband med ett levande ljus. Kanske inte för säkerheten utan för att ljuset brinner i sig. Men nån gång kan man väl ha det också.

Buzzador är en möjlighet att få olika produkter hemskickade för att få prova, recensera och i vissa fall dela ut produktprover åt vänner och andra man träffar. Jag har hittills fått buzza tandkräm, hundmat, hudvårdsprodukter och de här ljusen. Det är gratis att vara med och man förbinder sig inte till nånting (utom att recensera de produkter man vill ta emot). Den intresserade kan gärna följa den här länken så framgår det att det är jag som har bjudit in dig.

2 april 2012

Purina One

(Klicka på bilden)
Idag fick jag hem mitt Buzzadorpaket med hundmat av hög kvalitet. Eftersom Selma inte är så kräsen har hon aldrig fått fin "djuraffärsmat" utan det billigaste från mataffären. Den här påsen blev hon nyfiken på och när jag öppnade den och hällde ut lite på golvet glufsade hon i sig som om det var godis. Jag hällde resten i matskålen och hon gick genast och åt upp allt.

Jag har fått två 3 kg:s påsar åt Selma och sju provpåsar. Så om nån hundägare jag inte kommer att tänka på vill ha en påse är det bara att säga till. Nån jag träffar alltså, jag ids inte börja posta. Eller så kan vi träffas för att  du ska få en påse. :)

Idag fyllde jag i en ny ansökan för pizzasmakprovning. Speciellt K håller tummarna. :)

Den som vill veta mer om buzzador kan klicka HÄR. Vill du gå med kan du gärna be mej värva dig, så får jag extrapoäng. ;)