Visar inlägg med etikett Humor. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Humor. Visa alla inlägg

26 augusti 2014

Rensar i kryddhyllan


Rensar bland kryddorna. Men jag vet inte, kasta den här? Örtkrydda för pasta från 2002, hur ska jag kunna göra mig av med den då den varit så omtyckt?

Hur KAN man ha så gamla kryddor?! Jag trodde jag hade rensat matvaror åtskilliga gånger sen 2002 om än inte årligen.

19 augusti 2014

Skäms lilla apa!


Om man nu har ett plagg fullproppat med olika djur kunde man väl förvänta sig att de var rumsrena åtminstone.. Jag menar, tänk nu på den stackars giraffen!

16 augusti 2014

Onekligen!

Jag har kanske hittat världens roligaste och mest välformulerade blogg. Har läst några inlägg i den förut men nu är jag fast. Lisa Bjärbo har bloggat sen 2009. Med som mest 750 inlägg på ett år. Och så har hon tydligen en podcast också. Vi hörs framåt 2016 eller nåt. :)

Ja åså några böcker ovanpå det. Håhå.

Skärmdump

18 juni 2014

Metaspam!

Jag har under en längre tid fått spamkommentarer i min blogg. Folk (?) som har skrivit på engelska hur mycket de gillar min blogg och hur de älskar att läsa mina fantastiska inlägg. Speciellt inlägg som knappt innehåller nån text alls verkar vara givande.

Lyckligtvis publiceras inte dessa "kommentarer" utan kommer bara till min mailbox, alltid med en länk jag ska klicka på. Men tänk, jag bara raderar. Det sista i raden var ju nästan lite komiskt. Ett spam som frågar om jag besväras av spam. Jodå. Dej tror jag jättemycket på. På din länk vill jag klicka. Jåå!

Do you have a spam problem on this website; I also am a blogger, and I was curious about your situation; we have created some nice methods and we are looking to swap methods with others, please shoot me an e-mail if interested.

4 maj 2014

25. Kolla! Här är en bild från mitt kök.


Haha, jag erkänner villigt att jag har mina fel och brister, men det här var faktiskt lite komiskt. Vi har den arbetsfördelningen i huset att min man oftast diskar och jag oftast lagar mat. Idag på eftermiddagen diskade han. Jag röjde lite i köket nu ikväll och frågade om det fanns nån orsak till att han inte diskade skålen. "Jag missade den..." Först hade han iofs sett den men diskat nåt annat först, men sen såg han den inte längre. Lite komiskt, jag som har undrat hur tonårssonen kan ha "så dåliga ögon" så ofta. Kanske det är nåt ärftligt? 

Nu fick jag dessutom prickat av ännu en grej från listan med blogginlägg som jag snart borde få klar. Har inte haft lust att visa nån köksbild, det känns som om det inte finns nåt fint att fota. Bilden ovan visar tyvärr när det är "städat". Belamrat var ordet, sa Bull. Och what's up med sladdarna? Tänk att man måste lägga upp en bild i bloggen för att verkligen se hur det ser ut...

20 september 2013

Som det kändes

Jag håller på med Annika Lantz bok "9 1/2 månad". Hon har precis min typ av humor och skriver ärligt och rakt precis som det är. Inga förskönande omskrivningar utan klarspråk, som t ex det där med att raka benen inför förlossningen när man inte ens når ner till knäna, "det känns viktigt att vara nyrakad när man ligger där och bajsar på sig."
Ofta ler jag  igenkännande och ibland skrattar jag högt. Jag kände också igen mig i det hon skrev om när sonen hade kolik, även om det inte var fullt så jobbigt hos oss. Skrev av det här för att minnas senare eftersom hon satt ord på mycket av det jag kände.
Idag skrek T hela dagen. När han inte åt eller kräktes. Det enda som kan tysta honom är att ge honom bröstet, men  han har redan ätit så mycket att han kräks efter varje amning och då börjar han skrika igen och efter en stund står jag inte ut  utan ger honom bröstet igen osså kräks han och börjar skrika varpå jag ger honom bröstet och  - ja på den vägen är det. När jag inte står ut längre går jag in i ett annat rum, typ badrummet och slår med nävarna på toalettlocket och skriker: "Men vad fan ska jag göra då?" Sen sätter jag mig ner och tänker att det är konstigt att inte fler människor misshandlar sina barn ändå. Och sen tänker jag att det kanske är just såna tankar som är den ventil som gör att inte fler  misshandlar sina barn trots allt. Sen går jag ut och lyfter upp T och  smeker med läpparna över hans mjuka, mjuka kind och viskar tröstande ord i hans öra och sjunger "När lillan kom till jorden"  och när jag kommer till strofen: "Så därför säger mamma, så är jag nästan alltid glad, jag tycker hela livet är  som en solskensdag", så börjar jag gråta.

Den där "Men vad ska jag göra då"-frågan ställde jag många gånger. För som nybliven mamma kändes det hopplöst och hemskt att jag inte kunde stilla mitt barns gråt. Det kändes som om jag gjorde fel när han grät. Och maten var den enda tröst jag hade att ge, vapnet mot allt ont i världen och det gjorde ont när det inte hjälpte. (Min famn var inte lika bra som pappas den här tiden, jag matade och gav bort en son som inte ville vara i min famn.... kändes det som). Kräkningarna slapp vi, men han försökte tappert äta och blev vrålarg när han märkte att set inte var det han ville.

Nu har det ännu inte gått tre månader sen han föddes och bara en dryg månad sen det var som värst. Ändå känner jag mig som en helt annan mamma nu. Visserligen är han inte lika gråtig längre, men han har ju sina stunder. Däremot vet jag nu att det jag gör är gott nog och att det inte är farligt när han gråter. Det är inte bara han som utvecklas. :)

Till slut ännu ett citat av Annika. Lite roligare och väldigt befriande tycker jag, det kanske inte alla tycker.
Utdrivningsskedet låter som exorcism. Och är det nästan också. Visste du att barnets huvud vrider sig tre gånger under själva förlossningen? Det framgår inte av den bok jag läser om kroppen vrids med eller om det bara är just själva huvudet, och jag tror inte att jag vill veta. Vissa saker fattar man ju ändå själv. Som att man inte behöver daska ungen i baken för att den ska ta sitt första skrik det räcker med att den får se sin mamma efter 18 timmars krystvärkar.

6 augusti 2012

Min typ av humor


Igår var vi i Stockholm. Mer om det och andra reseupplevelser senare. Jag åt just en mustasch och tänkte på hur mycket jag gillar humorn i affären där den köptes, Lagerhaus. De har en massa bra-att-ha-saker som är gjorda på ett roligt sätt. Jag brukar gilla kitchaffärer, men köper nästan aldrig nåt om det bara är tramsigt och ingen nytta med sakerna.

Lagerhaus' prylar är fullt användbara, men lite skojiga samtidigt. Inte så att jag omger mig av humoristiska saker, men en eller annan piggar upp. Och så gillar jag texter på saker. Ifjol köpte jag en termosmugg med texten "Coffee is the answer, the question is pretty much irrelevant". Nu blev det alltså mustaschgodis och en litet häfte med texten "I never finish anyth" (ganska bra text för mig...). För något år sedan hade jag blocket med texten "Evil plans and other stuff" som fortfarande säljs. Det väckte mycket munterhet där jag rörde mig. :)

Bilden är lite missvisande (ifall nån bryr sig) eftersom det svarta spiralblocket är A5 och häftet är mindre, A6.

9 april 2012

Juvel-Maria!



This one's for you! 
*big smile*

17 mars 2012

Tekniksnack 80+




Jag var på klassträff i min folkhögskola idag. Min årgång firade 20 år, men där fanns också såna som firade 65 år. Vi gick på rundvandring i den nyköpta byggnaden och en dam ur den äldre stammen såg en OH, årsmodell 90-tal gissar jag. Jag minns inte hennes exakta ordval, men det var nåt i stil med att "Ja-a alla slags tekniska rackerier har de nuförtiden".

Jag log lite när jag tänkte att i min skola är OH-apparater numera ganska föråldrade. De används i princip bara för sångtexter på fester. Istället har vi clever- och smartboardar (svengelsk plural) och dokumentkameror. Visserligen ganska nya hos oss. Vi har lite olika utgångspunkter.... ;)

Men jag minns ännu när vi flyttade till ny skola 1982 och det fanns overheadapparater. Vad var det för nåt? Jag har ju till och med hunnit få stencilkopior (heter de så??) så vi kunde sniffa spritlukt när prov hade utdelats.

Mera burpees :)


purgatory= skärseld

8 mars 2012

Hej jag är en termosmugg



Hej! Jag är en termosmugg från Clas Ohlson. Jag är mycket bättre än alla andra termosmuggar (2) som min ägare provat, emedan jag alls icke läcker och skvalpar över. Till yttermera visso är en het dryck som hälls i mig, minst lika skålhet 45 minuter senare, varvid stora djupa klunkar som-om-jag-skulle-innehålla-nåt-pissljummet icke är att rekommendera.


Detta inlägg kan innehålla spår av Dagens Lärdom och svidande tunga och gom (ett halvt dygn efteråt)

12 februari 2012

Tvättråd...


...som till och med en man kan förstå. :)

(inget fejk, jag har själv fotat lappen i K:s nya fotbollsfantröja.)

17 november 2011

Onormalt?



En bild som passar perfekt idag. Jag brukar ibland fråga de äldre eleverna om den värld vi lever i bör kallas normal. Ibland ifrågasätts det varför muslimer går med duk eller till och med burka. När ska vi börja ifrågasätta om allt naket är normalt?

Eller snarare vad som är rätt och fel... Det är bara olika sätt att tänka.

14 november 2011

Kvällens roliga



Man borde inte få ha en blogg om man inte skriver nåt. Jag skäms lite. Jag har ju inga stora folkmassor som strömmar till, men ändå. De som tittar in borde ju få något nytt. Idag blir det Reese och tidig läggning :) Oj, sneglar på klockan, det där tidiga passerade redan, men inte jättesent ändå.

7 november 2011

Keith Richards



Bara så det inte blir helt öde här.

5 november 2011

Jobba en lördagkväll?



Hittade lite inspiration inför rättandet av matteprov. Kanske inte det hippaste att göra en lördagkväll, men sen är det ju gjort då. Har inte så mycket kvar, tar kanske en halvtimme.

Edit: Eller så kan man skjuta upp det... :)

Fördelar med att bli äldre




Det blir både billigare och varmare :)

28 maj 2011

Oseriösa tulpaner


Jag kan ju inte ha bara seriösa och vackra citat, då skulle det inte vara jag... :)

27 maj 2011

Onödig kommentar


Det här är förvisso också ett onödigt blogginlägg, men jag kan inte låta bli att le åt detta faktum. Alltid, alltid, alltid, när någon skriver en statusuppdatering om städning på facebook är nån där och kommenterar "kom hit och fortsätt sen".

Det är mycket möjligt att jag gjort det själv nångång, så jag dömer ingen, men vadå, tror man att det ska hända? Tänk om nån skulle svara "Javisst, jag ska bara hänga moppen på tork först."

Bara en liten, fånig tanke. Det blir bara så komiskt när den där kommentaren ofelbart kommer varje gång. :)

26 maj 2011

Doggy style


Problem, stress och annat tråkigt hanterar man enklast som en hund:
Om du inte kan äta det eller leka med det, kissa på det och gå vidare! :)