6 augusti 2012

Min typ av humor


Igår var vi i Stockholm. Mer om det och andra reseupplevelser senare. Jag åt just en mustasch och tänkte på hur mycket jag gillar humorn i affären där den köptes, Lagerhaus. De har en massa bra-att-ha-saker som är gjorda på ett roligt sätt. Jag brukar gilla kitchaffärer, men köper nästan aldrig nåt om det bara är tramsigt och ingen nytta med sakerna.

Lagerhaus' prylar är fullt användbara, men lite skojiga samtidigt. Inte så att jag omger mig av humoristiska saker, men en eller annan piggar upp. Och så gillar jag texter på saker. Ifjol köpte jag en termosmugg med texten "Coffee is the answer, the question is pretty much irrelevant". Nu blev det alltså mustaschgodis och en litet häfte med texten "I never finish anyth" (ganska bra text för mig...). För något år sedan hade jag blocket med texten "Evil plans and other stuff" som fortfarande säljs. Det väckte mycket munterhet där jag rörde mig. :)

Bilden är lite missvisande (ifall nån bryr sig) eftersom det svarta spiralblocket är A5 och häftet är mindre, A6.

2 kommentarer:

Laura sa...

Hej jag förälskade mig också i Lagerhaus! :) Köpte tre häften åt mig själv och som present till min pojkvän en kökshandduk där det står "Jag gillar dig ännu mer om du diskar!", ett block med en robot på och texten "I'm so smart. Beep." och ännu ett partyspel som heter Knäppgök.

Laura sa...

Ja och funderade faktiskt lite på den där "I never finish anyth" ;)