19 augusti 2012

Dagen efter kvällen före

Mysigaste poolen! Varmt och skönt vatten.
Det var ju inte bara roligt att springa igår, det var ju tungt också. Men inte värre än att jag klarade det, trots att jag tvivlade ibland. Hemfärden gick lite knaggligt. Vi gick först till Medborgarplatsen. Där åt vi en Tendergrill Chicken-måltid. Gott med en grillad kycklingfilé utan onödig panering. Jag åt dessutom bara ena brödhalvan. Förutom att det blev nyttigare så kände jag också mera smak av kycklingen. Salta pommes frites var gott efter en timmes svettning.

Sen gick vi till Medborgarplatsen T och åkte till Gamla stan. Lite konstigt håll kanske, men eftersom Södermalm var stängt för busstrafik var det säkrast. Vi gick först upp på fel sida och fick gå ner och upp igen, satt och väntade på bussen vi trodde skulle komma, ända tills den var lite väl sen. En gubbe satt också och väntade med oss. Plötsligt gav han upp och gick och jag tittade på tidtabellen och såg att det inte gick nån mer buss. Vi fick åka tillbaka till Slussen. Därifrån kan vi åka med alla Nacka- och Värmdöbussar även om vi då inte kommer lika nära hotellet. En buss var inne så vi gick till den, men alla fick inte rum. Vi fick gå tillbaka och ställa oss i an annan lång kö, men den kom vi med, men fick stå.

Väl hemma stod stegmätaren på nästan 37.000 steg. Efter shoppingen i Barkarby Outlet på morgonen hade vi redan 12.000 steg. Sen kom det 8000 till innan vi var framme vid tävlingsområdet. Man skulle kunna tänka sig att vi bara skulle ligga i sängen idag. Icke! Efter frukost (det medges att vi var styva i kroppen först) gick vi till gymmet och tränade armar, mage och rygg i en halvtimme. Jag har lidit av min stela, låsta rygg hela resan så det var på tiden. Sen simmade vi en kvart och blev masserade i bubbelpoolen och till slut en stund i duschen. NU skulle jag däremot sova en stund innan vi ska iväg på nästa grej. Jag sov nämligen ganska dåligt i natt.Får se om jag hinner...