I slutet av juni gjorde vi en halvt misslyckad grillad lax som var supergod. Misslyckandet bestod i att vi inte ännu förstod oss på den nya kolgrillen så laxen fick stekas klar i ugnen istället. Kryddningen gjorde fisken jättegod!
Receptet är så långt så jag länkar istället. Vi gjorde också färskpotatis i ugnen, det receptet finns länkat i länken ;) men de görs på samma sätt som klyftpotatis, potatishalvor, olja salt och peppar. Det var därför ugnen var varm och redo när vi trodde fisken var klar och den var rå ännu.
| Lax som både grillats och stekts i ugn ;) |