20 juli 2012

Grillad lax

Jag fortsätter nattbloggandet (fast det går mot morgon nu) med att gå igenom fotomapparna. Jag har en massa bilder på knoppande blommor, men det känns lite dumt nu då de blommat och blommat ut. Det får bli ett recept istället.

I slutet av juni gjorde vi en halvt misslyckad grillad lax som var supergod. Misslyckandet bestod i att vi inte ännu förstod oss på den nya kolgrillen så laxen fick stekas klar i ugnen istället. Kryddningen gjorde fisken jättegod!

Receptet är så långt så jag länkar istället. Vi gjorde också färskpotatis i ugnen, det receptet finns länkat i länken ;) men de görs på samma sätt som klyftpotatis, potatishalvor, olja salt och peppar. Det var därför ugnen var varm och redo när vi trodde fisken var klar och den var rå ännu.


Lax som både grillats och stekts i ugn ;)




3 kommentarer:

maria sa...

sv. total gym = http://static.howstuffworks.com/gif/productImages/4/8/00000122248-FitnessQuestTotalGym1100-large.jpeg

pianot är spelbart, gör mig ont att göra mig av med det, men det kommer inte att funka i nya lägenheten :( helst skulle jag ju vilja ha en liten betalning nog för det, men vet att det ju inte är gratis att flytta det heller... en annan har visat intresse för pianot, via fb, så ni får slåss om saken ;)

maria sa...

sv. mitt piano kan nog behövas stämmas inom en snar framtid. själv tycker jag det går hur bra som helst att spela på, om man lyckas undvika ett par tangenter ;) piano-konsulten som var hit i veckan för utvärdering menade att pga en spegel med handräcke i hissen, så ryms inte pianot in, det är fråga om millimetrar egentligen. kanske om antingen disponenten eller hiss-firman skulle kontaktas, kunde man få bort spegeln tillfälligt under flytten. annars måste det nog bäras ner.
men pianot är vant med trappor :) först sju våningar upp, sen sju våningar ner, sen stentrappa upp, stentrappa ner, sen samma sju våningar upp, samma sju våningar ner, sen hiss upp och ner, sen en trappa upp och ner och nu senast upp fyra våningar...

maria sa...

hur var det med total gymet då, intresserar det?