27 juli 2012

Liten blir stor


Idag gjorde jag för första gången på flera månader (?) mitt favoritprogram med hantlar. Jag insåg redan under första varvet att det var för lätt. Jag trodde att jag hade hantlar som vägde 3 kg. Jag hämtade mannens större som väger 5 kg. Det var betyydligt tyngre, men gick ändå. En övning klarade jag bara 5  repetitioner av, men de flesta klarade jag 8, 10 eller 12 så jag var nöjd. Tidigare har jag gjort 3 varv med 12 repetiotioner med 3 kg. 

När jag skulle fota hantlarna märkte jag att de små är bara 2 kg och kom ihåg att jag brukar ha handledsvikter på 1 kg också, dem orkade jag inte leta efter idag.

Men alltså, övning ger färdighet. Jag har under sommaren gjort lite andra övningar med 8 kg:s kettlebell så något har väl hänt. En del av de här övningarna skulle gå att göra med kb också, men verkligen inte alla.

Inga kommentarer: