9 juli 2012

En tredje bok



Det är sällan jag har flera böcker på gång samtidigt, men nu har jag faktiskt tre. På teatern läser jag "Armlös, benlös, men inte hopplös" av Mikael Andersson. Det är bättre att läsa än att bara stå och vänta och bli irriterad över att det är mycket väntan, speciellt då vi övar.

Boken är fascinerande, titeln säger ganska mycket vad den handlar om, men den är ändå inte så spännande så jag försvinner helt i den och glömmer bort att jag ska vara på scen ibland. Intressant att se hur mycket man egentligen klarar av om man verkligen tror och orkar kämpa. Jag känner ingen som har varit med i nationella juniormästerskap i minigolf, men det har den här mannen som har varken armar eller ben. I vanlig tävlingsklass alltså. Men man ska vara envis och våga misslyckas i början.

Inga kommentarer: