21 april 2010

Vårkänslor

Vilken glädje bara för att den enda Sankt Paulian blommar och knoppas igen. De har varit gröna alla fyra en tid nu. Och igår upptäckte jag att en av orkidéerna i vardagsrummet plötsligt har börjat blomma utan destovidare ompyssling. Jag har inte ens vattnat den reglementsenligt :)

Dessutom lånade jag en hel hög trädgårdsböcker idag och i postlådan fanns både Plantagens tjocka katalog och Prismas trädgårdsbilaga. Och så är det trädgårdsmässa i helgen, inte för att jag tror den ger så mycket, men vi kanske går ändå.

2 kommentarer:

Helena i Ljungsbro sa...

Det är ju precis så man ska göra med orkidéer. Inte pyssla om dem alls, bara vattna när man kommer ihåg...

Fru Tallund sa...

I såna fall har de alla förutsättningar att lyckas :) Det fanns en tid när jag pysslade om mina krukväxter, but those days are gone...