22 maj 2010

Små små steg

Det är länge sen jag visat bilder inifrån och jag vet inte om det är läge nu heller. Kanske bättre att ta detaljbilder...

På Ikea köpte vi tre Lackhyllor i den minsta storleken. Kanske det ännu blir en till? För mysli- och flingburkarna som hittills har stått på bordet. Och sen några fina teburkar som kommer bättre till sin rätt så här. Under hyllorna står två "reservpallar" och en korg med "ännu obehandlad post". Inga högar på bordet alltså :)

I samma veva placerade jag om blommorna i köksfönstret. Det är nog sant det där med grupperingar. Sankt Pauliorna kom bättre till sin rätt med sina kompisar.






Teburken köpte vi på väg hem från Åbo- i den gamla kvarnen nära Merikarvia där vi alltid stannade med familjen då jag var liten. Praktisk för olika sorters tepåsar.




Nu har jag fått ett eget arbetsrum! Hittills har jag bara mina bokhyllor där, skönt att slippa dem från vardagsrummet, det blev mycket luftigare nu. K ska ta hem sitt arbetsbord från jobbet snart och börja jobba här på heltid. Då får jag ta det bord han nu jobbar vid. En hurts har jag redan, men på den står just nu bara en del av mina fröodlingar. Dessutom räddade jag min egenomklädda fåtölj in i mitt rum innan den blev söndergungad. En stor stol mindre i vardagsrummet och mer svängrum! Nu står en liten ljus hylla med pocketböcker där de två tvåmeterhöga mörka hyllorna stod. Här sedda via en mårbacka pelargon på soffbordet.



Skålen på bokhyllan är kanske inte så snygg, men väldigt häftigt gjord. Den är utskuren i ett enda trästycke och kan fällas ihop helt platt. Mamma och pappa har köpt den i Kina.

Vi har verkligen inte inrett klart, men det går framåt steg för steg!

2 kommentarer:

Lille A sa...

Ser toppenfint ut! Väntar bara tills vi får komma o kolla på riktigt!!!! Idag ska jag laga din lasagne! Köpte du de tvättkorgarna som du visade på bilden för nåt inlägg sedan? Jag köpte nämligen precis dem, men något lägre modell åt oss fyra... fanns inte så många färger att välja på i just den modellen men turkos o limegrön e inte helt fel. Nu ska vi hoppas att vi slipper högarna med rena kläder på golvet (blandat med dem skitiga)...

Fru Tallund sa...

Jepp, vi har tvättkorgarna. De har dock stora svårigheter att komma sig ner igen. Men kanske den rena tvätten hålls i dem och inte på golvet? Nu är de på rea 5 euro/styck.