3 juli 2011

Ingen återvändo!


Nu har vi anmält oss till Topploppet i Stockholm igen. Nytt för i år är olika tävlingsklasser, för att minska trängseln. Jag anmälde mig friskt till 5 km, grupp två, tider på 26-31 minuter. Ifjol sprang jag 5 km tre gånger tror jag. Första gången tiden 33 minuter, andra gången 31 minuter och i Stockholm 33 minuter igen (hade kunnat få bättre tid, men det var trångt i början så jag måste gå en bit).

Nu har jag som träningsmål att komma under 30 minuter, gärna närma mig 26 och vara bland de bästa i gruppen, haha... Men allraminst 31 minuter alltså!

Får se då hur det går, det har inte blivit så många rundor ännu. I förrgår på gymmet sprang jag ändå en kvart, 2 km, trots värmen. Så nånting kan jag ju. Det är ju mycket tråkigare att springa på ett löpband också. Samtidigt är jag förvånad att det inte går fortare, eftersom det inte finns backar, vattenpölar eller annat att akta sig för.

Inga kommentarer: