5 maj 2013

Det är plattans fel!


I slutet av november spontanköpte jag en liten 7-tums surfplatta. Mest med tanke på att ha den med på resor då det är behändigt att ha internet för att ta reda på öppettider, busstider, kolla kartor osv. Vi blev inte kompisar genast, men så småningom. Nu har jag kommit till det stadiet att jag använder den mer än min dator. Det är behändigt att ligga i sängen och läsa bloggar eller kolla facebook och jag inbillar mig att den ger i alla fall lite mindre strålning åt babyn än vad en laptop i knät skulle göra. För sitter vid bord gör jag sällan... ;) Men nu gör jag det eftersom det börjar bli för obekvämt för magen att sitta i en mjuk soffa. Det är där jag brukar häcka.

Men men, med plattan kan jag inte blogga. Det är nåt problem med inloggningen och jag har ännu inte orkat reda ut det så bloggen blir lidande. Jag får ännu nån kommentar nu och då, men det är bara spam så jag borde väl ta mig i kragen medan jag har folk som ännu minns mig... Eller minns min blogg. Mitt IRL-liv har väl inte ändrat ännu i alla fall....

Graviditeten tuffar på. Enligt nedräkningen överst på bloggen har vi nu mindre än 60 dagar kvar. Till beräknad dag alltså, sen får vi se hur många dagar det drar över tiden. På jobbet har jag bara 16 arbetsdagar kvar. Där går det ännu snabbare. Samtidigt fokuserar vi ganska mycket på äldsta bonusdotterns studentfest så det är mycket nu. Idag har jag varit duktig och orkat mer än jag trodde. Har tvättat fönster i två rum (de sista måste-absolut-hinnas-med, men det vore ju roligt att hinna/orka tvätta alla...), planterat om lite blommor, städat den överfulla arbetsbänken i grovköket, lagat mat, promenerat hund, tvättat och vikt kläder och ändå hunnit slappa mellan varven.

Nu ska jag ta itu med en fotoutmaning som jag hittade så kanske det blir fart på bloggen igen. :)

Inga kommentarer: