22 juni 2013

Och sen tärnade jag skumgummi


Ibland gör jag saker som det känns som om ingen annan skulle vilja göra. Som förra veckan då jag satt och tärnade skumgummi medelst sax och med ljudbok som sällskap. Som jag skrev tidigare fick jag restbitar på köpet då jag köpte en madrassbit till babynestet. Fyllning behövde jag till amningskudden som jag sydde i samma tyg som nestet. Den här gången hade jag inget mönster, hade bara sett olika idéer på nätet. Jag tog nåt slags mått från mig själv, vilket inte var det lättaste eftersom jag inte tänker vara höggravid för evigt.

Amningskudden gick relativt snabbt att sy och jag hade allt material hemma. Den har en innerkudde och dragkedja i ytterkanten ifall det blir mycket spyor och spill. Jag vet ju inte alls om jag kommer att behöva den, men jag tänkte som så att ska den sys ska den sys nu.

Nån gång har ju min mamma köpt det här tyget, men för mig var det gratis så jag räknade ut att jag sparade nästan en hundring (i euro) på att sy nest och amningskudde själv. Lite roligt var det också att fixa några saker själv till vår baby.

Lite rynkig och "heimlaga" blev kudden eftersom jag inte visste hur mycket jag skulle lägga till för att få plats med innerkudden. Jag svepte helt enkelt tyget om kudden, nålade och klippte. Think outside the box liksom...


Till sist en collagebild från nätet. Min kudde är inte fullt så stor, men det verkar ju vara en mångsidig pryl i alla fall. :)


Inga kommentarer: