11 januari 2015

Årets böcker

Jag lyckas inte läsa så många böcker, lite avis på människor som Sandra som läste 57 böcker ifjol. Undrar om jag fick ihop 5-7 själv? Jo det gjorde jag väl nog, kanske 10 också men knappast 20. I år har jag dock redan läst (ut) två böcker. Den första började jag dock med i mitten av december. Läste båda som e-böcker i surfplattan.

Det gick trögt med Gone Girl i början. Störde mig på språket och innehållet som kändes så enkelt och förutsägbart. Sen kom jag till del två och allt svängdes uppochner och blev spännande och intressant. Svårt att berätta om boken utan att avslöja för mycket...


Idag läste jag ut ungdomsboken "Här ligger jag och blöder". Kändes uppfriskande och nyttigt att läsa en ungdomsbok. Den har dessutom en del att göra med det jag studerat i höst. Lättläst och ganska kort. Så nu har jag redan två böcker på min lästa lista. Yey!


Inga kommentarer: