13 februari 2010

Shopping i hufvudstaden?

På fredag flyger jag till Helsingfors för del två av min utbildning. Vi slutar först kl 17 på fredagen och 16 på lördagen så det finns ju inte speciellt mycket utrymme för shopping och annat program. Men jag efterlyser ändå trevliga förslag. Det behöver ju inte bara vara shopping heller. Sen stannar jag ända till sen söndag kväll och ska besöka några äldre släktingar, men om nån har söndagsöppet har jag säkert nån timme då också.


Tacksam för alla förslag, det är ju så lätt att man bara halkar in i de gamla vanliga när man har ont om tid. Inte för att jag är speciellt ofta i Helsingfors heller...



2 kommentarer:

maria sa...

Jag brukar alltid fara med höga förväntningar, men bli besviken. Det enda jag brukar shoppa är typ en bunt engelska pocketböcker på akademen. Annars finns ju en del inrednings- och kräsäbutiker dit mot bulevarden/annegatan/georgsgatan. Och så brukar jag alltid gå till Mango (finns på samma gata som Zara - Alexandersgatan?). Och där slutar mina kunskaper. :)

Fru Tallund sa...

Det kanske är lika bra att inte ha så stora förhoppningar eller ta reda på alltför mycket när jag ändå inte har så mycket tid... :)