30 augusti 2011

Hur man lurar barn att äta fisk :)


Det är inte aktuellt hos oss, i och med att två av tre är allergiska. Tanken med rubriken är att jag idag rörde ihop en rätt där fisksmaken helt försvann. Går även att testa för vuxna som inte gillar fisk, men vet att de borde... :)

Det var lite skåprensning igen:

  • Stek ett paket vit fisk i lite smör (vi hade sej eller möjligen pollock, ett block som tinat sen jag köpte det igår, jag klippte filéerna i bitar)
  • Hacka några tomater och häll i (jag tog några gula som såg lite trötta ut, men som det annars inte var nåt fel på)
  • Häll på en burk gräddfil och några klickar currypasta (vi har den på bilden, mild står det, jag tog tre rågade teskedar, blev nästan för mycket smak, men inte direkt starkt)
  • Hacka färsk basilika och persilja och rör ner, mest för färgens skull.
Det smakade väldigt mycket curry, väldigt indiskt och väldigt lite fisk. Hade vi haft ris till hade man lätt kunnat lura vem som helst att det var supermör kyckling :) Vi åt med broccoli och nypotatis, jag hade inte planerat att det skulle bli så här när jag började laga...

Lite annorlunda smak på fisk! Det är inte helt min egen idé, på fiskpaketet fanns ett recept där currypasta ingick, men jag gjorde min egen variant.

Inga kommentarer: