2 december 2011

Förvaaaaring


Förra helgen (?) påbörjade jag upprensning i mitt arbetsrum och kom en bit på väg. Jag tömde flera små lådor och en stor som alla hade väntat sen vi flyttade in för två år sen... Idag köpte vi ett nytt vitrinskåp till vardagsrummet. Hittills har vi haft min ena körsbärsfärgade Billyhylla med glasdörrar. en ganska mörk och tung pjäs. Vita Annika från Jysk är lite smäckrare, lägre och ljusare. Jag drömmer om att byta ut tv-bänken mot en i samma serie, men vi kom inte fram till hur vi i så fall skulle möblera så vi får börja så här. Nu ska Billy flytta in i mitt arbetsrum med sina tre bröder, så jag får ännu mer förvaaaaring. Det blir nog bra det här! :)

Imorgon ska jag köpa lite småförvaring till K:s hemmakontor så att han också blir av med lite lådor så småningom. SEN när vi har våra arbetsrum i sånt skick att vi trivs med dem, DÅ kommer säkert den där bebisen som lyst med sin frånvaro hittills och ställer allting uppochned...

4 kommentarer:

maria sa...

Uhuu - ni har VARSITT kontor? Vilken lyx! Vi har en hörna av sovrummet tillsammans... Nu blir det etuovi igen! :)

Helena i Ljungsbro sa...

Men vem skulle inte vilja offra ett kontor, alldeles frivilligt??!!

maria sa...

Sant. Jag har nog heller inget behov av ett alldeles eget kontor, men ett skulle vara riktigt praktiskt med tanke på att jag jobbar mycket hemifrån...

Fru Tallund sa...

Jo Helena, det är ju klart. Tycker bara det skulle vara lite "typiskt" när man väl fått ordning på allt om man skulle hamna att tänka om. Fast å andra sidan har vi ju barn på vinden att kasta ut. E fyller ju snart 18...

Maria, jo det ÄR lyxigt. Vi har en massa rum, men många är små. Nån gång i framtiden kanske vi slår ut väggen till det som nu är mitt lilla krypin och får ett bättre vardagsrum.