31 december 2011

Nyårslöfte



Nyårsaftonen kommer troligen (förhoppningsvis) att firas datorlöst. Så jag passar på med ett inlägg nu, medan vi ännu sitter uppe och tittar på film- Braveheart som jag sett många gånger förr, men maken aldrig sett.

Jag hade redan tänkt skriva det där klassiska, äta mindre onyttigt och träna mer. Inte bara för att lova nåt utan för att jag vill och behöver det. För att jag avskyr de kilon jag lagt på mig det här året. Jag vet inte riktigt varifrån och när de kom, men jag hade bestämt mig för att aldrig nå den här vikten igen och nu är jag här. Trots att jag ändå har tränat en del.

Medan jag letade efter en lämplig bild kom jag in på den här sidan. Och jag tror det får bli min start. Målet är inte att träna varje dag hela året, men att göra en bra start och faktiskt göra något varje dag i januari. Då tror jag att jag fått en kickstart som gör att jag håller igång bättre i fortsättningen också. Jag kommer att avvika lite från "regeln" och ibland tillåta mig att ha en dag med "bara" promenad. Men den ska i så fall vara över en halvtimme. Det kommer ju såna dagar också.

Men det KAN ju hända att jag klarar rekommendationen med ombytt träning varje dag också. Man behöver ju inte åka hemifrån för det. Men det där med att springa en hel massa blir ju lite svårt när halkan kommer. Men på gymmet kan jag ju springa...

Och om jag har lika mycket tålamod med träningen som med att sitta och pyssla med bilder lär det ju inte vara nåt problem... Picnik.com stod för partyhattar och text.

Sen det där med ätande. Jag tänker inte lova att inte äta godis. Men jag lovar att bara äta sånt jag njuter av och som jag mår bra av. Nu under julhelgen har det nämligen blivit en hel del onödigt godisätande, "bara för att det finns". Men både huvudvärk och dåligt samvete som följd. Slut med sånt!

Sådärja, nu ska jag snart få sova. Tjugo minuter kvar av filmen. En verkligt lång film, dessutom med många och oändligt långa reklampauser.

Inga kommentarer: