21 oktober 2012

Höstsolar


Det har visserligen regnat väldigt mycket i höst, men ändå har det varit fina soldagar också. Både denna och förra veckans söndag har bjudit på strålande sol och det har passat ypperligt för mitt träningsmoment "långpromenad". Idag utmanade jag mig själv lite extra. Gick på nya stigar (trots vätan) och klev och klättrade en hel del över stock och sten. Den skönaste biten var på mitten där jag hittade en stig som gick längsmed träsket. Jag som längtat efter en promenadväg nära vatten, här fick jag dessutom gå alldeles ensam.

Träsket är nästan för stort för att gå runt, men jag var beredd att försöka. Då jag kom fram till alltför snårig sly valde jag att ge upp. Men istället för att vända och gå samma väg tillbaka vände jag rakt in i skogen och tog kämpade mig fram där. Det blev att kravla och hoppa mellan mossiga stenblock. Hann tänka flera gånger att var ska jag säga att jag är om jag skadar mig och måste ringa efter hjälp.... Det blev i alla fall bra träning och jag fick "promenaden" att ta tre timmar, trots att det inte var fråga om rask promenad några långa stunder. Desto skönare att verkligen sträcka ut på vägen hem då jag gick sista biten på asfalt.

Jag har också fortsatt med armhävningsutmaningen. När jag gjorde testet innan utmaningen började klarade jag bara 2 på tå. Jag tänkte att jag ändå ska fortsätta med "vanliga" på tå och inte mesa på knäna. Första dagen skulle man göra 2-3-2-2 gånger med korta pauser emellan. Jag trodde de skulle gälla veckan ut, men redan på torsdagen var det 3-4-2-3 som gällde och på lördag 4-5-4-4. Jag blev lite förvånad och tänkte att hur ska jag plötsligt kunna göra 4 eller 5 om jag bara orkar två. Men det gick! Okej, de skulle inte vara "godkända" för jag kommer inte jättelångt ner, men jag böjer armarna i alla fall och orkar skjuta upp mig igen. Tänkte att det är väl bättre att göra det jag kan än inget alls. Förstår inte riktigt varför jag är så dålig på just det här när jag ändå orkar ganska mycket i gymmaskinerna. Kanske det helt enkelt är för att jag ska bära upp min egen vikt som inte är så liten...

Till slut en bildbomb (som ungdomarna jag bor med säger) av hösten såhär långt. I helgen kom ju också frosten. Bilderna är från 12 oktober. (Kom på att det är smidigare att dela på bilderna lite...)












Inga kommentarer: